Nieuws afbeelding

Dure accessoires, ongeacht de inflatie, behouden hun populariteit

wo 26 juli 2023
De inkomsten van het Franse concern LVMH, bekend van luxemerken zoals Louis Vuitton en Tiffany's, zijn in het eerste halfjaar met 15 procent gestegen. Vooral in Europa en Azië werden er aanzienlijk meer verkopen gerealiseerd. Bijna alle divisies van het bedrijf noteerden een stijging van de inkomsten. Met name de divisie Mode en Lederwaren, waar onder andere de tassen van Louis Vuitton onder vallen, presteerde sterk. Ook de parfums, cosmetica, horloges en juwelen van merken zoals Givenchy, Christian Dior en Tag Heuer werden goed verkocht. De belangrijkste markt voor LVMH is Azië, waar de inkomsten met 23 procent zijn gestegen. Dit is voornamelijk te danken aan het feit dat China vorig jaar te maken had met strenge lockdowns, terwijl dat in de eerste helft van dit jaar niet het geval was. Ook in Europa waren de luxe producten populair, daar werd een stijging van 22 procent in de verkopen genoteerd. In de Verenigde Staten bleven de verkopen echter wat achter gedurende de eerste helft van het jaar. Het bedrijf wijt dit aan het feit dat veel Amerikanen de gevolgen van inflatie ondervinden. In het tweede kwartaal was er zelfs sprake van een lichte daling in de omzet. De wereldwijde stijging van de inkomsten bij LVMH, eigendom van de rijkste Europeaan Bernard Arnault, resulteerde ook in een hogere winst. Het Franse bedrijf eindigde met een nettowinst van 11,5 miljard euro, wat 13 procent meer is dan vorig jaar.
Geschreven door:
Account aanmaken om te reageren | Inloggen

Aanbevolen artikelen